insikter och sånt

Hela livet är fullt av insikter.
De värsta insikterna är de som man hela tiden egentligen vetat om
men som kräver en händelse för att komma fram.
De har liksom legat där under ytan och puttrat
kanske ett bra tag (kanske flera månader)
man pratar om dem
filosoferar om dem
men man vet inte riktigt om det är en insikt eller inte...
för man är inte säker på om den stämmer.... förrän man fått den svart på vitt. liksom.
Det värsta med dessa insikter är att de oftast har en negativ klang, och för ofta med sej jobbiga känslor.
Det Bästa med dem, är att det oftast går mycket fortare att smälta insikten.. Just för att du liksom har varit beredd på den och hela tiden vetat att den funnits.

Det är skönt.


Det finns en sak som jag är rädd för.
Som en av de finaste vännerna sa till mej
för sisådär ett par veckor sedan
"Jag hoppas inte du går tillbaka till att inte släppa någon inpå livet igen, att du inte slutar lite helt på alla igen.."
Jag liksom skrattade lite åt alla fina ord förut
Det där med att lita på någon helt. Det har jag fortfarande inte gjort, någonsin. Det kommer att krävas mycket.
Men det där med att släppa någon helt inpå.
Inpå mig, in till mitt place liksom, MIG!
Det kunde jag inte alls förut.
Jag släppte dem inpå fasaden.
Nu förtiden tror jag att jag är bättre.
Trillade tillbaks lite för ett tag sedan
och kommer inte släppa in vem som helst.
Inte vara så blåögd som du gjorde mig.
Kanske lite hårdare igen. men inte Så hård som jag var.
Jag hoppas inte jag blir det igen.
För det är jag rädd för..



I Lördagsnatt satt jag och pratade med en fin person
länge länge länge
Denna person fick veta mina brister
och jag fick veta dennes brister
Denna person har inte haft ett lätt liv
och gör ordspråket "det finns alltid någon som har det sämre" väldigt levande.
Denna person är nog en av de starkaste jag träffat.

Och samma person sa till mig
efter att jag berättat om mina brister
att "du verkar vara en så stabil och trygg tjejj, det beundrar jag"

Det var nog den finaste och mest betydelsefulla
komplimang jag fått på år och dar.








det finns verkligen alltid någon som har det sämre
och alla insikter är bra insikter

och framtiden är min!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0