ältandet

Vaknade på fel sida idag.
Med ett meddelande som berättade för mej att det luktade snö ute
och ett som bara hade fel avsändare bakom sej.

Saker och ting har verkligen inte blivit som jag trodde.
Vändningarna i mitt liv kommer så snabbt
och så oplanerat
Kanske är det lite det som är tjusningen.

Jag gör lite av ditt och lite av datt, så att säga.

Jag smider märkliga planer i mitt huvud
Jag pratar konstigt med otippade människor
Jag prioriterar helt galet jävla fel
Jag gör som jag vill.

Må hända att mina ögon bytt färg till starkaste blå
det har dom säkert, enligt vissa.
Men jag tycker dom passar i blått, åtminstone ett litet tag.

Det är dags att få rätsida på saker och ting nu
Att liksom inte älta mer
Snälla älta inte mer
Att bara släppa taget, liksom.
Erfarnheterna vi fått ut av det hela har skapat en liten bit av oss.
Dags att släppa det nu
Se på imorgon - den dagen kan sluta hur som helst.

Jag tänker åtminstone lägga min energi på framtiden
Och inte på det gamla.

 

 

det är liksom över nu.

 

 

 

 

Ikväll fick jag fin hemlagad köttfärslimpa också
Och vin
Och en godisskål framför mig.
Det gillade jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0