lilla landet lagom.

Varför är Sverige så mellanmjölksmediokert?
Att välja mellanmjölk för att det är lagom.
Välja svarta eller vita strumpor för det är lagom.
Göra en tatuering som inte syns, för det är lagom.
Att inte prata med någon, för det kan tolkas som att man vill ligga. Då är man lagom.
Att följa mallen, plugg, skaffa jobberfarenhet, jobba - pension - dö.
Det trygga före det osäkra, det är lagom. Det är tryggt.

Lilla jävla landet lagom.


Jag imponeras av sådana som
Väljer den fetaste mjölken, skit i dieter och trender.
Väljer randiga strumpor eller starkaste färgen turkos. Hellre sticka ut än sticka huvudet i sanden.
Tatuerar hela ansiktet om så vore, hellre stå för det man tycker om än att stå i bakgrunden.
Pratar med allt och alla. Har vi legat en gång, betyder inte det att jag vill ha dig. Hellre social än mellanmjölkssvenne.
Att gå sin egen väg - plugg, "göravadfansomfallermigin", sedan bli seriös. Finns inget du lär dig så mycket på som misslyckanden. Och alla erfarenheter är defínitivt bra erfarenheter.
Det osäkra före det trygga, det som är lagom är mesigt.





Jag är så trött på mellanmjölksidealet.
Det är så tråkigt.
Jag vill inte ha dig för att jag pratar med dig.
Jag vill kanske ha strumpor som inte matchar mina kläder.
Jag vill kanske bara göra som jag vill.


Then let me.



Trötta mediokra svennar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0