tjoffsan

Trevligheten borde höjjas lite på folk
såhär i juletider
jag tror inte det funkar. haha.

Det ligger ett vitt täcke utanför mitt fönster
Helst av allt skulle jag vilja ha en skinande ny pulka
En fin småländsk backe i mina hemtrakter värnamo
En termos med starkvinsglögg
Och lite hembakat fika.
Och min trogna skara med skogsmullar vid min sida.
Så snälla vita täcke, ligg kvar ett tag, så jag kan göra verklighet av detta.

Åker till Värnamo på lördag.
Lite vemodigt
samtidigt som det är alldeles underbart
Enda gången på året vi samlas allihopa... typ.
Allihopa som jag saknar resten av tiden liksom.

Det är hemvändarkväll på Harrys på lördag
Alltid lika intressant
Och efter att ha hälsat på tio pers brukar fraserna sitta ganska bra
Ha ha.
Det har faktiskt sin charm.

 

Jag tänkte att juldagen borde spenderas i Helsingborg
Det kan också bli charmigt. Eller obehagligt.
Time will tell.

 

 

 

jag tänkte som så... att jag bits inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0