funderingar.

I torsdags var det boomchackalack rakt in i väggen.
Vilket resulterade i ett sinnesuppvaknande.
Jag fick även två rör "bakistabletter" i födelsedagspresent av en familjemedlem.
Det skrattades såklart.
Men det adderat till boomchackalackandet i väggen så tog jag det som en pik.
Bestämde mig för en vit helg.
Det hela slutade med en utvilad Ida.
En lägenhet finstädad in i minsta vrå.
Mat i kylskåpet.
Och lite perspektiv på livet.
Och självklart en gladare plånka.

Vid närmare eftertanke så har jag inte haft en vit helg sedan juni månad.
Jo, jag hade svinis, och hade inget val.
Men det räknas inte.
Så jag är nöjd, mer än nöjd.
Min kropp också.
Tydligen.
Den ska inte få boomchackalacka mer.

23 år fyllde jag i torsdags.
Det var ingen ålderskris som orsakade krashen.
Lite mer luft under vingarna kan jag nog samla på mej, utan fara.
Firandet var fínt... Fika och en helkväll.
Synd på torskasnäckan bara. Men vanilj funkade lika bra ;)





Idag är det måndag.
och jag filosoferar så som bara jag kan.
Tänker tillbaks.
och undrar hur allt blivit om man tagit annorlunda beslut.
Hur det hade sett ut om man som 20åring varit lite mindre naiv.
Synd att förtrösta, man lär sig så länge man lever, visst?
=)



Äter upp sista tomteskummet i skålen nu.
Det är fan sorg på riktigt.
Haha.




Bio ikväll, jomantackar.


Sayonara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0