thoughts

På natten tänker jag som bäst.
Min kreavitet lever upp som bäst.
Alla min idéer ploppar upp i huvudet precis när jag släckt lampan för natten och är påväg in i min törnrosasömn.
Mina tankar håller mej vaken.
Min kreativitet kan få mej tokig.
Jag måste få ner tanken på ett papper, även om det kanske bara blir en förvirrad klutt så är det skönt.
Det töms på något vis.
Så från och med nu sover jag med blocket och pennorna precis vid sängen
Då slipper jag ju iallafall resa mig upp när huvudet är piggt och kroppen trött.

Jag är en sån outtröttlig drömmare.
Jag vill så mycket.
Jag vill ha alla pengar i världen så att jag kunde ha alla djur i världen.
Jag hade velat klättra upp för världens högsta berg och när jag nått toppen fått säga
Viljan tog mig till toppen, rädslan gjorde så att jag klarade det
Jag vill se hela världen
Jag vill ha träffat en som var blind och döv på samma gång, bara för att se hur det fungerar.
Jag vill hitta världens ände
Jag vill bli vuxen i kroppen men aldrig i sinnet.

Vill vill vill.

Just för stunden vill jag mest bara sova
och tänka på att imorgon är en ny dag
där jag förmodligen kommer få åtminstone
en insikt som formar mig till mitt framtida jag



Resultatet av kvällens funderingar blev den här "fem"minuts-teckningen
Jag hade behövt en såndär ballong
Där jag kunde tömma allt i ibland.
Så att jag slipper skriva sådanahär kryptiska blogginlägg.

Adjö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0